Wednesday, February 9, 2011

Hari Pertama Persekolahan Selepas Cuti Tahun Baru Cina

malas sangat nak pergi sekolah tapi dah sampai di sekolah terasa seronok pula. ku sangka anak-anakku malas nak datang sekolah selepas cuti sekolah seminggu. merekalah yg paling bsemangat semasa buka sekolah. masing-masing ada cerita mengenai pengalaman menyambut tahun baru cina. aku pula relax sebelum kelas bermula seolah-olah aku ni tak ada kerja dibuat sedangkan aku masih ada byk tugas yg belum selesai. sedangku duduk menyiapkan kerjaku, datang anakku yg bnama Audley datang & menyerahkan skeping kertas kecil yg bwarna kuning. Isi kandungan kertas itu adalah spt berikut:
Cikgu, tolong Audley beli pengasah pensel.

Audley terus menyerahkan wang sbyk RM1 kpdku. Ingatkan nak bagi apa tadi... rupa-rupanya pesanan dpd maknya... hahaha

ssemasa phimpunan, sdgku bdiri & mengemaskan lengan bajuku, barulah aku perasan yg lengan baju ku koyak. apalah yg aku lakukan bsama anak-anakku shingga bajuku tkoyak....

Semasa waktu rehat, headmistress belanja makan kek tahun baru cina... emmm... sedapnya, ada kek cinnamon, kek keju & kek cokelat. thanks for the cake, sis!

No comments:

Post a Comment